24 Disember 2009

Macam kena sound..tapi,...

selama 2 bulan kawin nie...confirm la kena sound ngan mr.casio kan...?

dan kita sangat lah degil orang nya...bagaimana mahu dengar cakap suami nie...aduyai...
tapi, tue lah janji kita pada mr.casio sebelum kahwin...dengar cakap suami selagi benda tue tak melanggar perintahNya.

pertama kali selepas menjadi isteri ialah...

mrs. kiree : hey, camtue je ke awak letak barang?

mr.casio : opss..sorry...

mrs. kiree : okie..

mr.casio : hey je ye panggil saya..sedap bahasa...

terus melompat ke mr.casio dan meminta maaf....gila-gila punya minta maaf...mr.casio boleh gelak je...dia kata, saya tak marah..cume tegur je.. :) suami ku ini, sangat lah susah nak marah..tapi, kita sangat la suka mencabar kemarahan beliau...

kali kedua dan berapa kali juga sound benda yang sama...

mr.casio : awak ni, kalau keluar dengan kakak2 awak, bukan main melawa lagi...kalau dengan saya...make up pun takde...

mrs.kiree : awak marah ke...?

mr.casio : taklah...cakap je...

mrs. kiree : okie..lepas nie, saya make up ye... :)

kalau nak tahu, mr.casio dulu masa zaman bercinta...sangat tidak suka orang bermakeup2 nie..dan kita tak paham lah nape dah kawin...dia suruh pulak bermakeup...pelik-pelik...

tapi, bila pikir balik...minta hantaran make up..tapi tak pakai...memang la mr.casio ku itu angin semacam je bila tak pakai...heheheh...

yang nie, adalah yang baru pagi tadi kena...

kita dah terlambat bangun nak pergi kerja...sebaik lah tak berapa nak jem..al maklum, orang dah ramai yang start cuti...jalan agak lancar... :)

kononnya, pagi tue nak bangun nak gosok baju kurung...di sebabkan terlambat...carilah baju yang takyah gosok...tue pun, berpikir macam nak rak...apa lagi, tanyalah mr.casio...

mrs.kiree : yang, nak pakai baju apa nie...tak tahu lah...

mr.casio : pakai je la blazer ngan slack..

mrs. kiree : okie..

setelah cuba..macam rasa tak selesa...dan mula lah sesi bertanya lagi...

mrs.kiree : awak, nak pakai baju apa nie...

mr.casio : minggu nie, awak takde pakai baju kurung langsung kan..?

mrs. kiree : awak marah ke..? takde lah, saya nak pakai patutnya, nak gosok tapi dah terlambat.

mr.casio : taklah...tak marah...saya tanya je...

perasan tak berapa kali sebenarnya mr.casio tegur..tapi, kita buat macam dia okie je...
mungkin sebenarnya, dia tak kesah pun...tapi, kalau kita dengar...mesti dia seronok...dia rasa seperti menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami... :)

kita sebagai isteri memang kena dengar cakap suami...walaupun, agak susah untuk melaksanakannya...dah jadi tanggungjawab kita...mungkin, bila kita dengar cakap suami...ada masa, dia pun boleh dengar pendapat kita... :)

8 ulasan:

d7 berkata...

hehee
aku cam nak comment..
tapi tatau nak comment ape..
sengal x?
ape pun, aku rase kamu sgt beruntung dpt suami cam man..
maka hargai dia.. setiap kata2 dia tu ade benarnye.. ;)
kem slm ur beloved hubby k

k|ree berkata...

hehhee...speechless sbb kena tegur ye...? alhamdulillah...okie..i will..

ZERO VENDETTA berkata...

1st teguran - commentnya:
mana boleh 'hey 2x' je dear lg2 dgn suami.cuba pk kalau org panggil kita hey apa kita rasa =P

2nd teguran - commentnya:
isteri diwajibkan berhias utk suami di dalam di luar rumah.itu kita sbgi isteri perlu akur!

3rd teguran - commentnya:
pakai apa yg suami kita suka slgi tak melanggar syariatNYA cukup

k|ree berkata...

zero - tue la...sume nie jadi bila masa bercinta...dah terbiasa camtue..masih byk lagi yg perlu diperbaiki... :)

rDnA berkata...

hihihi..xpe..next time jgn buat lg..kira okla dia nk tegur drpd senyap jer..cuma kdg2 kita ni nk ikut ke tak tu je..ape2 pn sama2 try to be a good wife

k|ree berkata...

rdna - hehehe..tak buat lagi...tapi, susah juga..kadangkala terlepas kata jua...betul2..:)

a Y u berkata...

takotnye..

kite jenis degil..

setakat ni en.f cam ur husband,susah nk mrh,tp kite selalu uji kemarahannye..heheheh

k|ree berkata...

ayu - hehhee...kita pun degil juga...