10 Julai 2009

Pasangan degil ?

Degil kah diri nie?

hurmm..mari pikir..agak degil..

sebenarnya, tengah tengok semanis kurma. ustaz dan ustazah. pasangan suami isteri yang agak popular dalam mendakwah... :)

sebenarnya, kami berdua..sama-sama degil..yang sorang degil buat perkara yang di suka.yang sorang degil asyik la nak marah yang sorang tue duk buat benda yang di suka..haa..camne tue..??

kadang-kadang,kita kurang kan la sikit perasaan degil tue...mungkin,bila kita kurang sikit degil tue..pasangan kita tue,insya Allah perasan perubahan kita. mungkin dia pun akan kurang degil kan..? mari kita cuba..

siapa yang nak kena start dulu..?mesti lah isteri..kita kan..besar kan pahala kita dapat kalau membahagiakan suami.. :) insya Allah...tadi ustaz tue ada bagi beberapa doa untuk lembutkan hati suami atau isteri.
1. surah al - fatihah
2. surah Hasyri (ayat 21)
3. surah Toha (ayat 1-5)
4. doa nabi daud a.s ( Ya Allah , Ya Tuhanku lembutkan hati suami/isteri ku (nama) sebagaimana kau lembutkan besi di tangan Nabi Daud AS )

---> correct me if I'm wrong

baca doa nie, semasa suami atau isteri tidur dan tiup di tengkuk mereka.

okie, semua nie dengar kat rancangan Semanis Kurma.

tapi kan, kalau ikut kami berdua. diri ni la yang degil..agak degil..sangat degil..sangat susah dengar cakap..hehehe..perkataan yang paling biasa di gunakan.. "awak,belum jadi suami saya,jangan nak suruh itu ini ye"..
Biasanya, en.casio akan diam je..dia memang sangat memahami diri ini yang sangatlah degil nya..
hehehe...
tapi bila kami pergi kursus kahwin..asyik lah, en.casio tue gelakkan la kita nie...haiii..sabar je la..dah paham la maksud nya tue..dah kahwin nanti, nak tidur dulu sebelum suami pun..kena minta kebenaran ye...

okie...nak dengar cerita benar..
dulu,diri nie sangat lah degilnya..nak pergi mana,tak bagitau..bila call,tak angkat..
tapi sekarang, kena balik kat diri nie..haishhh..sabar je la..pegi mana tak bagitau...bila call, tengah lepak ngan kawan la..nak pergi main futsal...susah sangat ke nak bgtau...?
bila pikir balik...dlu aku pun camtue juga..hehehe..takpe lah..sabar je la..walaupun,kadang-kala diri ini memberontak dan merajuk tak tentu pasal..hehehe..

okie..cukup sampai sini..

*tengah bengang en.casio tak bagitau pergi main futsal. bila call, jawapan yang di beri.."awak batery hp saya nak abis, saya nak pergi main futsal" tanpa menunggu ayat seterusnya...tutttttt...saya sudah letak telefon..sakit hati*

2 ulasan:

ZERO VENDETTA berkata...

Nad,
saja nak share utk kebaikan bersama.actually doa utk melembutkan hati pasangan & even anak sgtla byk.

Yg doa nabi daud mmg wujud & anatar yg popular.Ayat yg lain ko bg aku x de lg.Jd aku boleh amik jdkan amalan.

Ni additional yg aku tahu:

1. surah al-baqarah ayat 165 & hembuskan ke kening pasangan.
2. amalkan zikir ya aziz,ya jabbar,ya mutakabir selepas solat fardu & semasa suami tidur & hembuskan ke umbun2 suami

k|ree berkata...

zerovendetta - doa yang aku bg tue..boleh juga utk anak2..masa diorang tido,hembuskan ke umbun rmbt..tapi,klu suami/isteri hembuskan ke tngkuk...