24 Mei 2009

Persiapan Keenam - Update Doorgift

Apa cerita tentang doorgift yang tak siap-siap lagi tue..
meh kita update di sini. weekend adalah hari yang paling busy dari hari weekdays. 2 hari nie la,nak kena buat doorgift tue perlahan-lahan. sangat penat. sebab kena sangat teliti. supaya kemas. mari lihat apa yang dah jadi.
Sebenarnya, tak tahu nak letak kat mana. Jadi, tv cabinet la jadi mangsa. lagipun kosong je dalam tue. takde letak apa-apa pun.
Rumah yang sedang diduduki nie, akan jadi rumah kami. banyak juga barang yang dah beli. opss..sorry, terkeluar tajuk. okie, kembali kita pada tajuk asal.



agak-agak camne la nak buat mini paper bag nie kan? sebenarnya, niat tue main-main je. beli la 4 keping kertas keras. nak try and error dulu. okie ke tak? bila dah siap. macam seronok pulak.
terus decide nak buat sendiri. sesiapa yang ada effort untuk buat sendiri. memang amat disokong. sebab anda berkerja keras untuk perkahwinan sendiri kan. baru seronok nak cerita. cuba, semua weeding planner yang buat. apa nak kongsi dengan yang lain. betul tak?

apa yang anda perlu,

kertas semesti nya, dan bahan2 di bawah
sebenarnya, kalau dikira-kira cost untuk semua sekali termasuk kertas-kertas. untuk 500 mini paper bag, tak sampai RM300 pun. murah kan..?cuba la kita beli paper bag biasa tue, paling murah pun yang plain. kita amik la. RM0.35 X 500 = Rm175 . memang murah kan? takkan nak biar kosong je. mesti la nak letak riben sikit, bunga ke..bila dah cantik-cantik. harga pun jadi lain kan.
kata RM0.90 X 500 = RM 450...tue bawah RM1.00. kalau lebih lagi.dah berapa kan? kira la sendiri. pasti, semua komputer ada calculator.

ukuran mini paper beg nie 10 X 6.7 X 2.5 dalam cm. memang comel je. muat-muat untuk isi barang yang ingin di beri pada orang ramai. barang nya, rahsia. mungkin anda akan gelakkan. belum ada orang bagi lagi. untuk kegunaan ramai orang. memang ramai yang guna benda alah nie. tak guna selalu. tapi, sangat penting. pikir-pikirkan.hehhehe..seronok pulak berteka-teki.
okie. kalau anda nak cuba buat. masuk je google. type "how to make a paper bag". search. confirm banyak la yang kuar. macam-macam style. dari yang senang hinggalah yang susah.
bila dah jumpa, cuba lah atas A4 dulu. tengok hasilnya, ukuran mana yang paling sesuai.
okie. untuk ukuran seperti di atas, dalam A4, boleh dapat 2 mini paper bag. tengok tue. jimat nye la kan. :)
bila dah terror, baru buat atas kertas keras, warna pilihan anda. ikut suka nak wat colour camne pun. seronok kan? cuba kita order.kadangkala, warna yang ada limited. ataupun, jenis warna yang kita nak. takde. terpaksa amik yang terdekat. betul?
dah siap sikit. camnie la. seronok tengok kan?

tak rugi untuk cuba. if tak nak buat banyak. mungkin untuk VIP, kita boleh buat sendiri. sebab tak banyak yang kena buat. dan kita bole deco sesuka hati. :)
selamat mencuba. anda pasti puas hati.

5 ulasan:

d7 berkata...

ok.. adekah ianya sabun?
tapi sabun selalu guna ok..
em, bedak? pun selalu guna..
haaaaaaaa ni mesti lilin kan kan kan kan?!!
betol x..hahah tapi lilin org dah byk penah bagi..
alaaaaaaa excited nyer aku nadiah..
hehe bagi la hint lagi.. lol

Tanpa Nama berkata...

d7... aku tau doorgiftnyer hahahahahaha...

k|ree berkata...

d7 - jika anda nak tau. sila hadir di hari perkahwinan saya nanti ye...wakakaka...sabarrr...

Tanpa Nama - kalau dah tau. minta di rahsia ka n ye...bahaya nie...camne boleh tau nie..?

ZERO VENDETTA berkata...

Nad,
Nice doorgift bag.Tak sangka kreatif juga kawan ku ini.Walau macam manapn,question mark masih di kepala ku ini.heh.

k|ree berkata...

zerovendetta -mekasih2..hehehe..pikir2 kan lah ye...aku pun cam segan nak bagi barang nie..takut mulut orang bercakap...takpe,biar orang ingat...tue paling penting...wakakaka..