22 Februari 2010

Bangun pagi ----> tidur

Semalam, hari yang amat seronok walaupun kami telah memecahkan rekod jalan paling kejap sekali...hehehe...

pagi bangun, pergi breakfast...macam biasa kat bangunan Bandar Tun Razak tue...

kami terus ke Sunway Pyramid...jalan-jalan...

masuk Al-Ikhsan, konon nak cari sandal sport...

tiba-tiba, ada sorang mamat nie...rasanya supervisor kat kedai tue...

"Nadiah kan?" (gerakan bibir sahaja dari jauh)

angguk je lah...pastu, terus keluar dari kedai tue...

mr.casio memberi teguran sikit sebab tak pergi tegur mamat tue balik...sebab, aku gila tak ingat siapa lah mamat nie...rasanya, kenal masa zaman kenakalan ku...tapi, tak tahu la betul ke tak...

cukup lah sampai di situ...dan rasa bersalah gila sebab tak tegur balik mamat tue...

maafkan saya... :)

jalan-jalan di dalam Jaya Jusco dan Parkson...dalam pukul 3.30, kami dah pulang ke rumah..

dan pekena Sup Utara Kak Ani di area rumah je...balik....

mr.casio tengah bengang dengan hp nya yang tak boleh on

dah lama gila tak pakai tudung macam nie...

opss...ternampak plak baju kurung ku yang banyak tue...

inilah hasil nya, setelah bejalan- jalan di Sunway Pyramid..haisshhh...

bila dah balik rumah...rehat-rehat...baring-baring...

malam, lepas maghrib... keluar pergi makan nasi lemak antarabangsa plak kat kampung baru...

dan....

mr.casio baru sedar pada malam tue, isterinya nie..kalau makan guna sudu..guna tangan kiri...

bengis tak...?setelah kenal selama 4 tahun lebih..sabar je la...

oh ye...saya adalah manusia yang menggunakan tangan kiri dengan jayanya...hampir segala-galanya, menggunakan tangan kiri...

malam tue, nak tidur...baru perasan, tidak boleh tidur jika mr.casio takde kat sebelah...bila dia tengok tv, tidur je kat sebelah dia...dia dah habis tengok tv...kena kejut bangun tidur kat dalam bilik...

dan, ada kejadian pelik yang berlaku malam tue...

tak boleh tidur hingga pukul 3 lebih...rasa takut...takut seperti nyawa akan di ambil malam tue juga...

bila nak terlelap je...tiba -tiba, rasa tak boleh bersuara, tak boleh bergerak, tak boleh buat apa-apa langsung...takut sangat...

terus peluk mr.casio bila hilang perasaan tue...dia bangun jap..buka tingkap..mungkin panas kot..dia baring je balik...terus menangis dengan sekuat hati...dia plak yang takut sebab tiba-tiba je kita menangis...bila dia tanya...kita tak jawab...sampai dah berapa kali, baru mulut nie seperti nak bersuara...dan jawapannya ialah takut...pastu, dah reda sikit, baru cakap...

"awak, lepas nie jangan biar saya tidur sorang-sorang ye..."

dan pagi tadi, setelah ku mensearching di internet...rupanya, mengalami sleep paralysis..

tapi, serius menakutkan...walaupun dah biasa kena...tapi, tak seteruk semalam..sehingga kita terlihat benda yang pelik-pelik (paham-paham je la ye)

sebab - sebab berlaku adalah mungkin kerana tidak cukup tidur, stress atau banyak berpikir...

7 ulasan:

Mawar misswateva berkata...

nadia, slalu ke kna cmtu?
takutnyeee..naseb da ade peneman time tdo kn?klu mawar yg kne sumpah tak tahu nk peluk sape..=P
ehh, sape yg nadia jmpa kt fb?steven goh ke?hahaa.

k|ree berkata...

mawar - boleh kata selalu juga la..mula,cam dah biasa je...tapi,malam tadi yang paling gerun sekali...
masa belum ada peneman pun penah kena juga...tapi,tak seteruk semalam..
heehhe...fariza dan kawan baik nya tue...sarah kot nama de...tak igt plak..hhehee...

a Y u berkata...

ayu pernah alami dl ms study..

dah la ms tu rumet sume takde,duk bilik sorg2..

takot nk tido sbb ms tu igt akan mati jerk..

siap wat solat sunat,bc quran..

last2,pas subuh br leh tido..

esoknye trus call ma bgtau..

klu buleh,taknak jd semula..

gerun sgt..

k|ree berkata...

ayu - hurmmm..memang gerun...kiree baca ayat-ayat al-Quran je...tak larat nak bangun...badan macam lemah gila masa tue... :)

ZERO VENDETTA berkata...

Kamu cantik dengan gaya tu,serius!tp jd lg manis kalau lehernya ditutup la ;)

ZERO VENDETTA berkata...

chopp sebut pasal fariza dengan sara tu mcm saya kenal.wan fariza dengan siti sarah ke yg kamu berdua maksud kan tu nad?Kalau betul fb diorang apa erk?

k|ree berkata...

zero - okie.a'ah...cuba tengok kat aku punya facebook..ada diorang dlm fren list aku...